21 Eylül 2012 Cuma

Ecce Homo-Friedrich Nietzsche

      Nietzsche aslında düşüncelerini çoğuna (tanrıya inanmama hariç) inanırım ve severek okuduğum bir çok cümlesinin kendi hayatımda doğru çıkarak test ettiğim bir adamdır.Evet egoisttir.Kendini aşırı beğenmiştir ve ben kelimesi onun için bir numaradır..27 yaşında profesör olup daha sonra istifa eden bir adam ve bence genç bir yaşta(54) vefat etmiş .Bukowski gibi hergün içen biirinin 74 nietche gibi kahve içmeyen birinin 54 yaşında ölmesi ne yediğinin hiç bir önemi yokun bir kanıtı sanırım.   




            Bu kitapta da yazdığı tüm kitapları ve gelişim evrelerini anlatmış. Kitapları nerde yazdığından tutunda hangi kitabı kimden esinlenerek yazdığına kadar. herkesin bildiği şeyi aslında kendiside sadece tekrarlıyor;benim en büyük eserim böyle buyurdu zerdüşt diye ve bir çok yerde onuda anlatmadan geçemiyor ama zerdüşt onun için bir ilah konumuna kadar yükselmiş .Sanki zerdüşt nietzsche den doğma kutsal bir yaratık gibi bahsediyor biraz ve açıkçası bu kitabı okumak için nietzsche tüm kitaplarını okumanız gerekiyor ben de işte bundan dolayı çok sıkıldım ama zorlayarak da olsa bitirdim kitap 119 sayfa ama inanın 1 günde bitirmek imkansız ... çünkü bazen 3 sayfa okuyup ne diyo bu ya deyip tekrar geri dönebiliyorsunuz ve açıkçası kitabı okuduktan sonrada aklınızda pek bişey kalmıyor .Tabi bunlar benim düşüncelerim belki de bende böyle bir etki bıraktı ama genel olarak etki bu  yönde olacağı kanısındayım

 

          Yine de bitirmek güzel ve bazı yerleri güzel mesajlar içeriyor (dionysosun şarap tanrıçası olduğunu öğrendim mesela :)birde euterpe var müzik ve şiirin ilham perilerinden biri :)
 Teşekkürler Ecce Homo -Friedrich Nietzsche sizinle vakit geçirmek zor ama hoştu :)

Hiç yorum yok: