12 Kasım 2012 Pazartesi

Varomanın Dayanılmaz hafifliği -Milan KUNDERA

         Bir kitap daha bitti aslında bir dostluk daha demeliyim saygıdeğer sayfam ..Biraz geç olsa da yazıyorum çünkü bugun başka bir kitabı daha bitirdim ve sıkıştırmamak için sana yazmanın doğru olduğunu düşündüm

                                                                                                          Kitaba gelirsek
  Daha önce hiç milan kundera okumadım ve açıkçası kitabın kapağı ve arka sayfa yazısı ilk defa bende bir his yaratmadı ama milan kunderanın bu kitabını yanlış hatılamıyorsam Elif Şafak 'ın şemspare isimli kitabında bahsettiğini hatırlıyorum birde tabi ''Baba ve Piç ''te ..kundera cafe vardı..
  Kundera bu romanda aslında hem yazmış hem açıklamış.Normal de bir çok roman da görsel betimleme yapılırken kundera betimlemelerini insanın ruhsal yapısına yapmış... Yokluğu ve varlığı ;beyazla siyah kadar güzel çizgilerle anlatmış ve bunu sadece aşkla anlatmış .Bir çok insan duygusu işlemiş romanda ve bu kitabı daha çekici daha alımlı kılıyor ..Biraz erişkin kitabı oluş desem yalan olmaz sanırım yani belli bir yaş sınırı koymak gerekli bence bu kitaba. çünkü bazı yerlerde cinsellik (bence muhteşem bir anlatımla) anlatılmış.
             Politikayı çok sevmesemde beni sıkmadı kitap .Yanlış anlaşılmasın sakın çok sık bahsedilmiyor politikadan ama yinede olayların geçtiği çevre komünist rusya döneminin başlangıç evresinde geçiyor ..
        Kitapta bence size uygun bir karakter bulmanız gayet te mümkün belki terezasınızdır belki tomas ..sabina veya franz ..hatta karerin gibi bile hissedebilirsiniz(karerin tereza ve tomasın köpeği) neyse kitabın içine çok girdik .Bence güzel ,insanın iç dünyasını yalın bir dille ve direkt olarak anlatan bir romandı
  Sevdim seni kundera tekrar görüşmek dileğiyle
  güzel bir dostluktu bizimkisi teşekkürler

Milan kundera -Varolmanın dayanılmaz hafifliği





Hiç yorum yok: