5 Kasım 2012 Pazartesi

Stefan Zweig-SatranÇ

      Uzun süredir okumak istediğim ama bir türlü almak için fırsat bulamadığım bir kitaptı.
       Neden almak istiyordum çünkü satranç seven biriyim çok iyi olduğumu söyleyemem ama dikkat eksikliğim gün ışığına çıkmadan oynarsam kötü de sayılmam aslında . SAtrancı yegenimden öğrenmiştim.Ve bence çok güzel bir oyundur .Keşke milletimizde okey,tavla yerine satranç oynansa idi diye düşünemlerdenimdir.
   
Kitabı alma hikayemse daha bir garip ve raslantısal açıkçası.İstiklal caddesinde aylak aylak gezerken bir de ara sokaklara bakalım dedim ve rasgele girdiğim bir sokakta sahaçılar çarışısı buldum.
   


    İçeriye girince sihirli bir koku beni hapsetti sanki.Kitap kokusu çarşıya girmeniz için en büyük etken yaklaşık 10 tane sahafçı var ve hepsi ayrı ayrı güzel kitaplarda pahalı değil.Birde çok sevecendi bir tanesi kitaplara bakarken önce çay içermisin dedi sonra sen kitaplara bak ben bir namaz kılayım geleyim dedi bende seve seve kabul ettim 10 dk lık ta olsa sahafçı dükkanım olmuştu :) her yer kitap ve o işyeri senin .inanın çok güzel bir duygu..Ama 5 yıl sonra bitecek bu iş diyor sahafçı abimiz .    
        Yaklaşık 2 saat içerde geçirdim.. Benim için büyük kayıp çünkü ilk kez görüyordum çarşıyı birde çarşı içinde eski tip çay ocağı vardı .Bence en iyi çay orada yapılıyor.
     Oldum olası sevmişimdir o tarz çay ocaklarını.
oturdum o güzel kitap kokuları ve sıcak çay eşliğinde kitap okudum.4 tane de kitap aldım
   

Eve gelir gelmez ise başladım satrancı okumaya .Başlarken içimde sıkıcı mı acaba soruları yok değildi aslında ama cidden değilmiş hatta çok güzelmiş diyebilirim.. Anlatımı yalın ve betimlemeleri gerçekten güzeldi..

 SAtranç maçı ise gerçekten gözlerininiz önünde yaşanıyor ve müthiş keyif verif verdi bana..Stefan Zweig' in ilk kitabı idi. Bir yazarı sevmem için en az iki kitap okumam gerekiyor ama ilk kitabı ile benden geçer not aldı 70 sayfalık bir kitap bir gece oturup şekerleme tadında okunabilecek gerçekten kayif verici bir kitaptı.Ben beğendim ama satranç oynamayı bilmeyen biri nasıl bir yorum yapar bilemiyeceğim ....

Seninle sohbet etmek hoştu saygıdeğer dostum Satranç ...
Ve anlattıklarını bir kez daha dinleyeceğim başka bir hikayede Stefan Zweig
Teşekkürler

Hiç yorum yok: