20 Şubat 2012 Pazartesi

benim yolum

   Eskisi kadar yazamıyorum ne defterlerime nede bloguma.Hiç bir yere  yazmıyorum bu ben değilim evet bu ben değilim.Yazmaya zorluyorum artık kendimi daha çok yazmam ve daha çok okumam gerekiyor.neden mi? İşte bu soruya nasıl bir cevap vermem gerekli bilmiyorum .Okumak bana ne kazandırır ?  Okuduğumda mesleğimde ilerler miyim hayır, peki o zaman  neden okumalıyım neden yazmalıyım? Aslında bu soruya herkes gibi değil kendim gibi cevap vermem gerekir iyi bir yazar olamk her okuyan ister ve ulkemızde milyonlarca yazar fılozof geçinen insan var .Onlardan ayrılmam için daha çok okumam ve daha çok yazmam gerekli belli bir tempo kazanmam gerekli.Her gün en azından bir konu yazmam gerekli ve  en az 50 sayfa okumam gerekli.Öğrenci psikolojisini yaşamam lazım. her kitap okunur mu bence evet okunur insanlarla konuşurken seçmiyorsak okurkende seçmememiz lazım yazara saygı duymak gerekir  ve sevmek gerekir her ne yazmış ne kadar saçmalamış olsa da hatalarını görmek için okumak gerekebilir. anlatmak istediğim şey 40 yaşına geldiğimde okudğum kitap sayısının 1000 geçmesi ve bunların hepsinden bişeyler kazanmış olmam .bunlardan ayrı olarak türk dili ve edebiyatını öğrenmem ve imla hataları ve yazım hataları yapmamam ... bunlar biraz zor olabilir ama zamanla kazanılmayacak şeyler değil...
      bir gün bu yazıyı okuduğumda evet hedeflerime ulaşmışım derim Allahın izniyle ....
       

Hiç yorum yok: